Projekt COMENIUS byl představen ve Zpravodaji ÚVT MU v září 1991. Katedra matematické informatiky PřF MU funguje od 1.10.1991 jako školicí středisko pro střední školy, které byly do projektu podporovaného holandskou vládou a ministerstvem školství ČR zařazeny. V souvislosti s výchovou učitelů výpočetní techniky pro střední školy garantuje katedra i některé další projekty zaměřené na využití výpočetní techniky na středních školách. Příspěvek seznámí se zaměřením jednotlivých projektů KMI v pedagogické oblasti s cílem přizvat ke spolupráci další pracovníky MU, kteří by mohli k řešení přispět.
Při zahájení činnosti projektu COMENIUS byla katedra vybavena dvanácti počítači AT 386SX, laserovou tiskárnou a projekčním rámečkem. Tento hardware je využíván nejen pro projekt, ale je také základním vybavením pro výuku učitelů výpočetní techniky. Ještě v roce 1993 mají být stanice Philips 386SX vyměněny za Ollivetti 486.
Stanice jsou zapojeny do sítě Novell, pracují pod operačním systémem MS DOS a MS WINDOWS. Centrem projektu je dodáván na středisko i zařazené školy kvalitní software nejen z oblasti textových editorů, databázových systémů a tabulkových kalkulátorů, ale také aplikační programy pro všeobecné i odborné předměty na střední škole. Úkolem školicího střediska KMI je připravit školy zařazené do projektu na využití dodané techniky i softwaru. K tomu jsou pořádány semináře a školení, příp. poskytovány konzultace přímo na školách. Úkolem zařazených středních škol je pak předávat zkušenosti na další školy ve svém městě či oblasti.
V roce 1991 řídilo středisko KMI čtyři střední školy, v roce 1992 bylo konkurzním řízením zařazeno pod středisko KMI dalších 13 škol z Jižní Moravy. Celkové výsledky projektu COMENIUS jsou hodnoceny pozitivně, vložené finanční i personální prostředky se příznivě odrážejí na situaci v zavádění výpočetní techniky na školách.
Rada dynamického rozvoje vysokých škol MŠMT ČR již druhým rokem přidělila finanční prostředky na projekty Využití VT ve výuce středních škol označované PROGRAM 92 a PROGRAM 93. Oba projekty jsou založeny na úzké spolupráci KMI s učiteli VT na středních školách a výsledky projektů se zpětně odrážejí v obsahu výuky současných studentů učitelské výpočetní techniky. Aktivity projektů jsou projednávány na zasedáních Rady projektu, jejímiž členy jsou jak pracovníci vysokých škol, tak i učitelé VT středních škol. Vyjmenujme pro informaci významnější akce obou projektů.
Úspěšná realizace výše popsaných projektů vedla MŠMT ČR k zadání dalšího pro KMI - Využití výpočetní techniky na základních školách. V této oblasti jsou zatím pouze posuzovány vhodné studijní programy a testován software, který je nabízen. Projekt je rozdělen na tři oblasti:
Spolupráce katedry matematické informatiky se středními školami v oblasti nasazení výpočetní techniky vychází především z velkého zájmu učitelů středních škol o získání nejnovějších poznatků v oboru. Naše zkušenosti prokazují, že spolupráce s mateřskou katedrou je vhodná forma dalšího vzdělávání učitelů středních škol.